Bloktraining

Elke vrijdagavond van 19:00 – 20:00 uur worden nieuwe leden opgevangen. De nieuwe leden krijgen dan training van Henk Kat waarbij de spelregels, slagtechniek en looptechniek worden uitgelegd. Het zijn basisinstructies, maar heel belangrijk om als startende badmintonner maximaal plezier te beleven aan het badmintonnen.

Elke badmintonner die nieuw en zonder badmintonervaring bij WSV is gekomen heeft deze training gehad. In het verleden werd deze bloktraining verzorgd door Ruud Buitenhuis. Omdat je vaardigheden moet blijven trainen bieden we alle recreanten de mogelijkheid om vrijdag van 19:00 – 20:00 uur mee te trainen. Voordat je om 20:00 uur start met vrijspelen worden je vaardigheden even opgefrist.

Elke training begint met 10 minuten warming-up, daarna wordt er 15 minuten aandacht besteed aan een bepaald onderdeel van het badmintonnen. Vervolgens wordt het onderdeel in een spelsituatie geoefend, waarna afgesloten wordt met een partijtje van 10 minuten. Van tevoren wordt gemeld welk onderdeel aandacht gaat krijgen. Je bent vrij om te komen. Als je wel wat extra vaardigheden kunt gebruiken op het betreffende onderdeel dan doe je mee en anders sla je een keertje over.

Vrijdag 20 september starten we met de clear. Je mag een introducee meenemen. Wellicht wordt je introducee enthousiast over de badmintonsport.